Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av Tony Johansson - 27 augusti 2008 23:27

Vill göra reklam för Angela Aylward som har gått och blivit med hemsida, en mycket läsvärd sådan, med många av de senaste rönen, tankarna och reflektionerna om, och kanske från och mitt i, den gröna rörelsen.


Adressen är: http://www.aylwardplanet.com

Av Tony Johansson - 27 augusti 2008 16:20

Det finns två övervägande skäl till att (fp)- ledaren är direkt olämplig som utbildningsminister:


1) Hans lögner - Källa SR

Sveriges Radios avslöjande om vidden av Björklunds lögner kring de tre stora rapporterna i kombination med ständiga tal om ordning och vikten av kunskap känns genomruttet.


2) Hans människosyn - Källa DN

Språkbruket från hans tid som officer avslöjar en person med mycket märklig syn på ordning och rättvisa. Att beskriva rekryternas utséenden som "ludermässiga", eller att ryta till soldaterna att "gå ut i skogen och runka upp stridskuken ordentligt" - använder man ett sånt språkbruk till sina underlydande om man vill kalla sig liberal?


Om jag vore folkpartist, vilket på Westerbergs tid inte tedde sig helt främmande, skulle jag fundera både en och två gånger på om Björklund skulle få förnyat förtroende som partiledare. Nu är jag inte folkpartist och de flesta från Westerbergs tid har sökt sig någonannanstans, så jag antar att han blir kvar. Dessvärre...

Presentation

Omröstning

Vilket humorgäng är roligast av följande?
 Knäpp Upp
 Hasse & Tage
 Nöjesmassakern
 Helt Apropå
 Lorry/Yrrol
 Reuter & Skoog
 Detta har hänt
 Kvarteret Skatan
 Hipp hipp
 Solsidan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards