Alla inlägg den 14 december 2008

Av Tony Johansson - 14 december 2008 22:22

Måndag

Beredningsmöte inför tisdagens Regionstyrelsemöte. Förberedelse av utskick till regionfullmäktige- och hälso- och sjukvårdsgrupper, samt av årets sista Nyhetsbrev från mp i VG- regionen. På kvällen blir det julfest på Residenset, hoppas på allsång med Inga- Lill igen, eftersom det blev lyckat i fjol :-) Övernattar på Strand Hotell, och missar således mp Melleruds sista möte för året, tyvärr...


Tisdag

Årets sista Regionstyrelsemöte, bl.a om detaljbudgeten. Funderar på att skippa eftermiddagens primärvårdsseminarium för att få tid med ett litet nätverk jag är med i. På kvällen blir det beredning med herr Larsson. En genomgång inför onsdagens stora primärvårdsdag. Övernattar troligtvis på Strand hotell även denna natt, åtminstonde om beredningsmötet drar ut till efter 22- snåret.


Onsdag

Dagen "Doing" för arbetet med VG Primärvård. Sista mötet före jul, många knutar att lösa. Utmaningen är stor, möjligheterna är många. Risk för att vi kommer hålla på inpå småtimmarna. Jag går dock senast 21.30, måste få övernatta hemma någon enda gång...


Torsdag

Utskicksdags. De förberedda utskicken från i måndags ska iväg. Lokal till det extra gruppmötet 12/1 måste fixas. Checklistedag med Anna, som gör sin sista arbetsdag före julledigheten denna dag. Eftersom jag suttit i möten hela veckan lär det ringa en hel del den här dagen. Bra att kunna ha en riktigt mötesfri dag, så att man hinner ringa tillbaks till alla som sökt en under inledningen av veckan.


Fredag

Knyta samman Nyhetsbrevet är förmodligen det som har högst prioritet. Tänker smita iväg från jobbet tidigt, redan vid 16- snåret, för att slå mig samman med några släktingar och vänner som ska ut och sjunga karaoke i Göteborg på kvällen. Tar förmodligen sena bussen hem från Götet, vilket förmodligen innebär att jag är tillbaks i Mellerud framåt tre- snåret natten till lördag. Måste nämligen hem eftersom det är lite mp- aktiviteter på gång under lördagen.


Lördag

Sovmorgon. Därefter en och annan mp- aktivitet i julrushen, följt av julklappsinköp. Det börjar brådska nu. Vad önskar ni er, ni alla släktingar som jag ska fira jul med?


Söndag

Fjärde advent, alla redan, liksom. Klappinslag, storbyk och storbak lär stå på agendan. I vår familj är det jag som står för bröd, kakor och konfekt till julbordet, eftersom det är lite opraktiskt att kånka omkring med julskinka och doppespad ombord på bussar och tåg. Dags att släpa fram granen och klä den. Borde nog också putsa fönstren ut mot bakgård och sidoväg också, eller också kryssa fingrarna och hoppas på mulna dagar i jul ;-)  Något rim till klapparna, tja, det får vi se om inspirationen medger...

Av Tony Johansson - 14 december 2008 22:17

I går lördags var jag först på ett litet möte, sedan ett intressant föredrag. (mp) Härryda- profilen Rose- Marie Sädås berättade för miljöpartister kring en resa till Peru, vilket var en mycket inspirerande redogörelse. För er som inte hört föredraget, så ger jag en varm rekommendation att boka in henne. Under lördagseftermiddagen var jag på julmarknad och köpte tomtar. Sedan åkte jag lite längdskidor, men snömängden var i minsta laget. Skönt att vara ute i friska luften, ändå.


I dag söndag har jag ägnat dagen åt julklappsshopping nere i Götet, trängseln var ymnig och inspirationen lika med noll. Nytt försök nästa helg...

Presentation

Omröstning

Vilket humorgäng är roligast av följande?
 Knäpp Upp
 Hasse & Tage
 Nöjesmassakern
 Helt Apropå
 Lorry/Yrrol
 Reuter & Skoog
 Detta har hänt
 Kvarteret Skatan
 Hipp hipp
 Solsidan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards