Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Tony Johansson - 4 februari 2009 18:02

Jag är ingen hejare på att rensa fisk. Älskar att vara ute och dra upp en regnbåge eller, för den delen, några abborrar eller gäddor. Men att rensa dem har jag aldrig varit bra på. Konstaterar detta efter att ha tittat dels på fisken som nu åkt in i ugnen, men också genom att slänga ett öga i diskhon. Köket är fullt av fjäll, diskhon full av fiskkött som borde följt med fisken in i ugnen och mina fingrar är fulla av skärsår. I ugnen ligger ett torftigt utskuret lapptäcke, en fisktrasa, och steks inbäddat bland enbär och andra kryddor. Doften är juvlig, men det är en sorglig syn.


Och jag kan inte skylla på slöa knivar, då jag så sent som i julas fick en extremt dyr och för ändamålet specialframtagen kniv i julklapp. Det blir till att endera uppsöka farbror Glenn för en kurs i fiskrensning, eller till att be fiskbilsfarbröderna att rensa åt mig framöver. För köket, fisken, diskhon; allt ser ut som ett slagfält i nuläget. Men det doftar gott, det gör det sannerligen...

Presentation

Omröstning

Vilket humorgäng är roligast av följande?
 Knäpp Upp
 Hasse & Tage
 Nöjesmassakern
 Helt Apropå
 Lorry/Yrrol
 Reuter & Skoog
 Detta har hänt
 Kvarteret Skatan
 Hipp hipp
 Solsidan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards