Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Tony Johansson - 5 februari 2009 17:32

Tar en liten bloggpaus på några dagar, och passar på att bjuda på en visa jag gjorde i samband med att en stor träskalle gjorde entré i Sjuhäradsbygden i fjol. Håll till godo och lycka till att sjunga med i texterna!


Av Tony Johansson - 5 februari 2009 17:08

Naturskyddsföreningen skriver "Regeringens energipolitik har havererat". De orden säger ganska mycket kring den makabra omställning som Centerpartiet i dag gjort. När jag säger Centerpartiet, så menar jag förstås dess partiledning. Jag känner många (C)- medlemmar som idag är både förbannade och ledsna över sin partilednings beslut. Själv lider jag med duktiga lokala företrädare som exempelvis Maria Söderberg i Krokom, som i motvind kämpat för kärnkraftens avveckling och ett NEJ till uranbrytning. Jag tror att både hon och ett flertal tidigare partiledare i (C) är både besvikna och upprörda över Maud Olofssons sätt att lägga sig platt på marken.


För egen del är jag också besviken, eftersom (C) på riksnivå nu cementerar blockpolitiken ytterligare. Men så är de numera ett grått parti...

Av Tony Johansson - 5 februari 2009 11:20

Under tisdagens regionfullmäktigedebatt beslutade 135 av 149 ledamöter att rösta bifall till den sjupartiöverenskommelse som VG Primärvård innebär, en reform som jag redogjort fördelarna för under flera tidigare inlägg.


I detta inlägg vill jag ge en eloge till coachen för projektet, Jonas Andersson (FP). Vill ni höra en av regionens retoriska höjdpunkter genom åren, så råder jag er att lyssna på Anderssons huvudanförande i debatten om VG Primärvård. Ett anförande som han höll lite i samma anda som en Oscarsprisutdelning. Småkul, vasst och en retorisk fröjd för trötta sekreteraröron.


Se, hör och njut av denna retoriska fröjd (och missa för all del inte Göran Larssons habila insats),  genom att klicka på denna länk, och därefter klicka dig fram till det ärende som heter: "Utveckling av primärvården i Västra Götalandsregionen, Införande av vårdval VG Primärvård".

Presentation

Omröstning

Vilket humorgäng är roligast av följande?
 Knäpp Upp
 Hasse & Tage
 Nöjesmassakern
 Helt Apropå
 Lorry/Yrrol
 Reuter & Skoog
 Detta har hänt
 Kvarteret Skatan
 Hipp hipp
 Solsidan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards