Alla inlägg den 31 oktober 2007

Av Tony Johansson - 31 oktober 2007 12:29

Jag skall erkänna det direkt. Jag avskyr vintertid.


För mig är det obegripligt att den så kallade normaltiden överhuvudtaget finns. Varför besluta om något så dumt. Helt plötsligt vankar man kring mitt på blanka eftermiddagen, allt medan skymningen faller. Har inte vi svenskar tillräckligt mörkt vintertid, måste man därutöver korta dagen ytterligare en timma?


Visst, det finns naturligtvis vissa hurtbullar som påpekar att det ljusnar en timma tidigare på morgonen. Fast för de hurtbullarna vill jag påpeka att man i så fall infört tidsomställningen för sent på året, för att det skall ha någon effekt. Hade man ställt om klockan i september, som tidigare, då fanns det fakiskt en idé. Nu spelar den där timman på morgonen inte någon riktig roll i alla fall, man tillbringar den ändå bakom tjocka murar på skolor och arbetsplatser.


Nej, börja i stället kalla sommartiden för normaltid, och avskaffa vintertiden helt. Jag menar, har man genom klimatförstörningen avskaffat vintrarna, då är det ju lika bra att löpa linan ut...

Presentation

Omröstning

Vilket humorgäng är roligast av följande?
 Knäpp Upp
 Hasse & Tage
 Nöjesmassakern
 Helt Apropå
 Lorry/Yrrol
 Reuter & Skoog
 Detta har hänt
 Kvarteret Skatan
 Hipp hipp
 Solsidan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards